Lær reklamemarkedet at kende
Kantar leverer data og insights om det danske reklamemarked til bl.a. medier, mediebureauer og annoncører. Gennem vores globale netværk i Kantar kan vi også levere data fra resten af verden.
Gallup AdFacts dækker det danske reklamemarked, både i bredden og i detaljen – og når det flytter sig. Gallup AdFacts-målingen rummer detaljerede informationer om bl.a. reklamespending, mediavalg, annoncører, kampagner og målgruppedækning. Informationerne leveres helt ned på indrykningsniveau, men vi tilbyder også trend- og insightsanalyser omkring annoncører, brancher, medier og mediagrupper.
Gallup AdFacts dækker både print (dagblade, søndagsaviser, ugeblade, magasiner og fagblade), display bannere og paid search, tv og radio, biograf, outdoor og husstandsomdelte ugeaviser. Vi tilpasser os løbende annoncemarkedet og inkluderer løbende flere digitale kanaler og datakilder – senest mobil og de næste bliver online video og sociale medier.
Informationerne er tilgængelige i onlineapplikationen AdFacts Explorer, hvor man døgnet rundt kan trække de nyeste data. I abonnement eller på ad hoc-basis kan vi også levere data i excel- eller tekstfiler, ligesom rådata kan leveres og integreres i egne systemer.
Gallup Kreativ er den største database med danske reklamer. Online-databasen Creative Explorer indeholder spots fra tv, annoncer fra printmedier og display bannere, der kan downloades og anvendes i præsentationer, analyser mm. Der kan let søges på kampagner fra specifikke annoncører eller udvalgte kategorier, og der kan opsættes alerts med mulighed for daglige emails, når nye reklamer registreres.
Creative Explorer kan integreres med AdFacts Explorer, og der kan også bestilles udtræk på ad hoc-basis.